Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the paid-member-subscriptions domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www8/p8289/pre-pravnika.sk/web/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the complianz-gdpr domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www8/p8289/pre-pravnika.sk/web/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the profile-builder domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www8/p8289/pre-pravnika.sk/web/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www8/p8289/pre-pravnika.sk/web/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: _load_textdomain_just_in_time bola volaná nesprávne. Translation loading for the twentytwelve domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Prosím pozrite si Debugovanie vo WordPress pre viac informácií. (Táto správa bola pridaná vo verzii 6.7.0.) in /var/www8/p8289/pre-pravnika.sk/web/wp-includes/functions.php on line 6114
FAQ - Pre-pravnika.sk

FAQ

Pracovné ponuky

Ak chcete pridať pracovnú ponuku na stránke pre-pravnika.sk, musíte vyplniť formulár, ktorý sa nachádza na tejto adrese: https://pre-pravnika.sk/pridat-pracovnu-ponuku/. Formulár obsahuje nasledovné polia, ktoré je potrebné vyplniť:

Q: Čo je názov pracovnej ponuky? A: Názov pracovnej ponuky je krátke a zaujímavé zhrnutie toho, čo ponúkate a čo hľadáte. Mal by byť lákavý a presný, aby prilákal vhodných uchádzačov. Napríklad: “Advokát pre oblasť obchodného práva” alebo “Právnik pre neziskovú organizáciu”.

Q: Čo je náplň práce? A: Náplň práce je podrobný popis toho, čo bude zamestnanec robiť, aké sú jeho hlavné úlohy a zodpovednosti. Mal by byť jasný a konkrétny, aby uchádzači vedeli, čo sa od nich očakáva. Napríklad: “Zastupovať klientov v obchodných sporoch, pripravovať zmluvy a dohody, analyzovať právne riziká a dodržiavať platné právne predpisy.”

Q: Čo je kategória práce? A: Kategória je spôsob, ako zaradiť pracovnú ponuku do určitej oblasti práva. Pomáha uchádzačom nájsť ponuky, ktoré súvisia s ich záujmom a odbornosťou. Môžete si vybrať jednu z nasledujúcich kategórií: Advokát, Notár, Právnik, Právny asistent, Právny poradca, Právny referent, Právny sekretár, Súdny exekútor alebo Iné.

Q: Čo je právna oblasť? A: Právna oblasť je spôsob, ako špecifikovať, v akom type práva sa bude zamestnanec pohybovať. Pomáha uchádzačom nájsť ponuky, ktoré zodpovedajú ich kvalifikácii a skúsenostiam. Môžete si vybrať jednu alebo viac z nasledujúcich právnych oblastí: Administratívne právo, Bankové a finančné právo, Cestovné právo, Daňové právo, Dedičské právo, Energetické právo, Európske právo, Exekučné právo, Hospodárske právo, Informačné technológie a ochrana osobných údajov, Insolvenčné právo, Intelektuálne vlastníctvo a mediálne právo, Komerčné a obchodné právo, Konkurenčné právo a antitrustové právo, Kriminálne právo a trestné konanie, Laboratórne právo a sociálne zabezpečenie, Medzinárodné právo verejné a súkromné, Neziskové organizácie a verejný sektor, Občianske právo a občianske konanie, Obchodný register a korporátne služby, Ochrana spotrebiteľa a reklamačné konanie, Ochrana životného prostredia a prírodných zdrojov, Rodinné právo, Spravodlivosť pre mladistvých, Športové právo, Ústavné právo, Verejné obstarávanie, Zdravotnícke právo alebo Iné.

Q: Čo je miesto práce? A: Miesto práce je geografická lokalita, kde bude zamestnanec vykonávať svoju prácu. Môže to byť konkrétne mesto, obec, kraj, región alebo krajina, alebo môže byť flexibilné, ak je možná práca na diaľku. Napríklad: “Bratislava”, “Nitriansky kraj”, “Slovensko” alebo “Práca z domu”.

Q: Čo je druh pracovného pomeru? A: Druh pracovného pomeru je spôsob, ako určiť, aký je charakter vzťahu medzi zamestnávateľom a zamestnancom. Môže to byť napríklad plný úväzok, čiastočný úväzok, dohoda o pracovnej činnosti, dohoda o vykonaní práce, brigáda, stáž, dočasná práca alebo iný typ. Napríklad: “Plný úväzok”, “Čiastočný úväzok 20 hodín týždenne” alebo “Dohoda o pracovnej činnosti na 6 mesiacov”.

Q: Čo sú požiadavky? A: Požiadavky sú kritériá, ktoré musí spĺňať uchádzač, aby bol zvážený pre danú pozíciu. Môžu sa týkať vzdelania, jazykových znalostí, požadovaných zručností alebo iných aspektov. Mal by ste byť realistickí a primeraní pri stanovovaní požiadaviek, aby ste nenarušili záujem potenciálnych kandidátov. Napríklad:

  • Vzdelanie: Právnické vzdelanie na vysokej škole alebo univerzite.
  • Jazykové znalosti: Pokročilá úroveň anglického jazyka (C1), základná úroveň nemeckého jazyka (A2).
  • Požadované zručnosti: Skúsenosť s obchodným právom aspoň 3 roky, znalosť MS Office a právnych databáz, komunikačné a prezentačné schopnosti, analytické a riešenie problémov.

Q: Čo je ponúkame? A: Ponúkame je sekcia, kde môžete uviesť, čo bude zamestnanec získať za svoju prácu. Môže to byť napríklad plat, benefity, možnosti rozvoja, firemná kultúra alebo iné výhody. Mal by ste byť lákaví a konkurencieschopní pri ponúkaní odmeny za prácu, aby ste prilákali a udržali si talentovaných ľudí. Napríklad: “Ponúkame vám atraktívny plat podľa skúseností a výkonu, príspevok na stravovanie a dopravu, možnosť odbornej a osobnej edukácie a rastu, príjemné pracovné prostredie v mladom a dynamickom tíme.”

Q: Čo sú benefity? A: Benefity sú dodatočné výhody, ktoré poskytuje zamestnávateľ okrem platu. Môžu to byť napríklad príspevky na zdravotné poistenie, dôchodkové sporenie, wellness programy, firemné akcie alebo iné formy odmeny. Mal by ste byť štedrí a inovatívni pri poskytovaní benefitov, aby ste zvýšili spokojnosť a motiváciu zamestnancov. Napríklad: „Benefity zahŕňajú 13. plat, príspevok na životné po

 

Q: Čo je mzda – predpona? A: Mzda – predpona je slovo, ktoré sa píše pred sumou mzdy, aby sa vyjadrila jej frekvencia alebo podmienky. Môže to byť napríklad “mesačná”, “ročná”, “odmena”, “provízia” alebo iné. Napríklad: “Mesačná mzda 1500 €” alebo “Odmena 10% z obratu”.

Q: Čo je mzda – suma? A: Mzda – suma je číslo, ktoré udáva výšku mzdy, ktorú bude zamestnanec dostávať za svoju prácu. Mal by ste byť transparentní a féroví pri stanovovaní mzdy, aby ste zodpovedali kvalifikácii a očakávaniam uchádzačov. Napríklad: “Mzda 1500 €” alebo “Mzda 10 € na hodinu”.

Q: Čo je mzda – prípona? A: Mzda – prípona je slovo, ktoré sa píše za sumou mzdy, aby sa vyjadrila jej mena alebo iné informácie. Môže to byť napríklad “€”, “brutto”, “netto” alebo iné. Napríklad: “Mzda 1500 € brutto” alebo “Mzda 10 € netto na hodinu”.

Q: Čo je doplňujúca informácia ku mzde? A: Doplňujúca informácia ku mzde je text, ktorý môžete pridať za sumou mzdy, aby ste poskytli ďalšie detaily alebo vysvetlenia. Môže to byť napríklad rozsah mzdy, podmienky zvýšenia mzdy, spôsob výplaty mzdy alebo iné. Napríklad: “Mzda 1500 – 2000 € brutto podľa skúseností a výkonu, možnosť zvýšenia mzdy po skúšobnej dobe, výplata mzdy na bankový účet raz mesačne.”

Q: Čo je práca z domu? A: Práca z domu je možnosť, ktorú môže ponúknuť zamestnávateľ, aby umožnil zamestnancovi pracovať na diaľku z pohodlia svojho domova. Pomáha zvýšiť flexibilitu a efektivitu práce, znížiť náklady na cestovanie a zlepšiť work-life balance. Ak ponúkate prácu z domu, mali by ste uviesť, či je to plne možné, čiastočne možné alebo len v prípade potreby. Napríklad: “Práca z domu plne možná”, “Práca z domu čiastočne možná – 2 dni v týždni” alebo “Práca z domu len v prípade potreby – napr. karanténa”.

 

Q: Čo je názov spoločnosti? A: Názov spoločnosti je meno, pod ktorým sa zamestnávateľ prezentuje na trhu a v obchodnom registri. Mal by byť oficiálny a jednoznačný, aby uchádzači vedeli, s kým budú spolupracovať. Napríklad: “ABC Advokátska kancelária s.r.o.” alebo “XYZ Právna poradňa n.o.”.

Q: Čo je meno zodpovednej osoby? A: Meno zodpovednej osoby je meno a priezvisko osoby, ktorá je oprávnená zastupovať zamestnávateľa a komunikovať s uchádzačmi. Malo by byť slušné a profesionálne, aby uchádzači vedeli, komu sa majú obracať. Napríklad: “JUDr. Anna Nováková” alebo “Mgr. Peter Kováč”.

Q: Čo je kontaktný e-mail? A: Kontaktný e-mail je e-mailová adresa, na ktorú môžu uchádzači posielať svoje životopisy, motivačné listy alebo iné dokumenty. Mal by byť platný a funkčný, aby uchádzači dostali potvrdenie o prijatí ich správy. Napríklad: “anna.novakova@abc.sk” alebo “info@xyz.sk”.

Q: Čo je telefón? A: Telefón je telefónne číslo, na ktoré môžu uchádzači volať, ak majú nejaké otázky alebo požiadavky týkajúce sa pracovnej ponuky. Mal by byť dostupný a spoľahlivý, aby uchádzači mohli dostať rýchlu a kvalitnú odpoveď. Napríklad: “+421 2 123 456 78” alebo “0905 123 456”.

Q: Čo je ulica? A: Ulica je názov ulice, na ktorej sa nachádza sídlo alebo prevádzka zamestnávateľa. Mal by byť presný a aktuálny, aby uchádzači vedeli, kde sa majú zúčastniť osobného pohovoru alebo nástupu do práce. Napríklad: “Hviezdoslavovo námestie 10” alebo “Kollárova 15”.

Q: Čo je číslo popisné? A: Číslo popisné je číslo, ktoré označuje konkrétny objekt v rámci ulice. Mal by byť viditeľný a jednoznačný, aby uchádzači vedeli, ktoré dvere majú zazvoniť alebo ktoré okno majú hľadať. Napríklad: “10” alebo “15/3”.

Q: Čo je PSČ? A: PSČ je poštové smerovacie číslo, ktoré identifikuje oblasť, v ktorej sa nachádza sídlo alebo prevádzka zamestnávateľa. Mal by byť správny a kompletný, aby uchádzači mohli poslať svoju poštovú zásielku na správnu adresu. Napríklad: “811 02” alebo “949 01”.

Q: Čo je mesto? A: Mesto je názov mesta, v ktorom sa nachádza sídlo alebo prevádzka zamestnávateľa. Mal by byť oficiálny a bežne používaný, aby uchádzači vedeli, v ktorom regióne sa nachádza pracovná ponuka. Napríklad: “Bratislava” alebo “Nitra”.

Q: Čo je IČO? A: IČO je identifikačné číslo organizácie, ktoré je pridelené zamestnávateľovi pri registrácii v obchodnom registri. Mal by byť platný a overiteľný, aby uchádzači mohli overiť právnu subjektivitu a solventnosť zamestnávateľa. Napríklad: “12345678” alebo “87654321”.

Q: Čo je DIČ? A: DIČ je daňové identifikačné číslo, ktoré je pridelené zamestnávateľovi pri registrácii na daňovom úrade. Mal by byť platný a overiteľný, aby uchádzači mohli overiť daňovú povinnosť a plnenie zamestnávateľa. Napríklad: “SK1234567890” alebo “SK0987654321”.

Q: Čo je IČ DPH? A: IČ DPH je identifikačné číslo pre daň z pridanej hodnoty, ktoré je pridelené zamestnávateľovi pri registrácii na daňovom úrade. Mal by byť platný a overiteľný, aby uchádzači mohli overiť platiteľský status a výšku DPH zamestnávateľa. Napríklad: “SK1234567890” alebo “SK0987654321”.

Q: Čo je počet zamestnancov? A: Počet zamestnancov je číslo, ktoré udáva, koľko ľudí pracuje pre zamestnávateľa. Mal by byť aktuálny a relevantný, aby uchádzači vedeli, akú veľkosť a štruktúru má organizácia. Napríklad: “10” alebo “50+”.

Q: Čo je web stránka? A: Web stránka je internetová adresa, na ktorej sa nachádza oficiálna stránka zamestnávateľa. Mal by byť funkčný a informatívny, aby uchádzači mohli nájsť viac informácií o zamestnávateľovi, jeho histórii, službách, projektoch alebo referenciách. Napríklad: “https://www.abc.sk” alebo “https://www.xyz.sk”.

Q: Čo je poloha na mape? A: Poloha na mape je grafické zobrazenie miesta, kde sa nachádza sídlo alebo prevádzka zamestnávateľa. Mal by byť presný a interaktívny, aby uchádzači mohli vidieť a navigovať po okolí. Môžete použiť napríklad službu Bing Maps alebo Google Maps a vložiť odkaz na mapu do svojej pracovnej ponuky.

Q: Čo je logo spoločnosti? A: Nahrajte logo spoločnosti je možnosť, ktorú môžete využiť, ak chcete pridať obrázok s logom vašej spoločnosti do svojej pracovnej ponuky. Pomôže to zvýšiť vizuálnu atraktivitu a identitu vašej ponuky

 

Ak hľadáte prácu v oblasti práva, stránka https://pre-pravnika.sk/pracovne-ponuky/ vám ponúka možnosť vyhľadávať pracovné ponuky podľa rôznych kritérií. V tomto návode vám vysvetlíme, ako používať vyhľadávanie pracovných ponúk na tejto stránke.

 

  1. Na stránke Pracovné ponuky kliknite na tlačidlo „Vyhľadať prácu“.
  2. Zobrazí sa vám formulár, kde môžete zadávať svoje preferencie pre prácu. Môžete použiť nasledujúce filtre:

 

– Kategória práce: tu môžete zvoliť, aký typ práce hľadáte, napríklad advokát, notár, súdny exekútor, právnik v korporácii atď.

– Výška mzdy: tu môžete zadať minimálnu a maximálnu výšku mzdy, ktorú očakávate za svoju prácu.

– Kraj: tu môžete zvoliť, v ktorom kraji by ste chceli pracovať, napríklad Bratislavský kraj, Košický kraj, Žilinský kraj atď.

– Právna oblasť: tu môžete zvoliť, v ktorej právnej oblasti sa chcete špecializovať, napríklad občianske právo, trestné právo, pracovné právo atď.

– Práca z domu: tu môžete zaškrtnúť, či by ste chceli pracovať z domu alebo nie.

– Benefity: tu môžete zaškrtnúť, aké benefity by ste chceli mať pri svojej práci, napríklad stravné lístky, príspevok na dopravu, príspevok na vzdelávanie atď.

– Jazykové znalosti: tu môžete zvoliť, aké jazyky ovládate a na akej úrovni.

 

  1. Po zadaní svojich preferencií kliknite na tlačidlo „Vyhľadať“. Zobrazia sa vám pracovné ponuky, ktoré zodpovedajú vašim kritériám. Môžete si ich prezerať podrobnejšie kliknutím na názov ponuky alebo si ich uložiť do obľúbených kliknutím na hviezdičku.
  2. Ak sa vám páči nejaká pracovná ponuka, môžete sa na ňu prihlásiť kliknutím na tlačidlo „Mám záujem o pracovné miesto“. Budete presmerovaní na stránku s formulárom, kde vyplníte základné údaje. Ako prílohu môžete nahrať životopis alebo iné dokumenty.
  3. Ak máte nejaké otázky alebo problémy s vyhľadávaním pracovných ponúk, môžete kontaktovať administrátora stránky kliknutím na tlačidlo „Kontakt“ v hornej časti stránky.

 

Dúfame, že tento návod vám pomohol pri vyhľadávaní práce v oblasti práva. Prajeme vám veľa úspechov pri hľadaní svojej vysnívanej práce!

Kalkulačky

Na výpočet konca lehoty slúži kalkulačka na výpočet lehoty. Kalkulačka pracuje na základe výberu lehoty, počtu dní a začiatku plynutia lehoty. Výstupom kalkulačky je dátum konca lehoty, celkový počet dní a preskočené dátumy.

V prípade, že koniec lehoty pripadne na sobotu alebo deň pracovného pokoja, je posledným dňom lehoty najbližší nasledujúci pracovný deň. V takom prípade sa v tabuľke zobrazia dátumy soboty alebo pracovného pokoja, ktoré boli preskočené.

VÝBER LEHOTY
Vyberte medzi lehotou určenou podľa dní alebo mesiacov.

POČET DNÍ LEHOTY
Zadajte počet dní, ktoré sú stanovené súdom alebo zákonom na vykonanie úkonu.

VÝBER DÁTUMU:
Zadajte začiatok plynutia lehoty.

Na výpočet súdneho poplatku slúži kalkulačka na výpočet súdneho poplatku. Kalkulačka pracuje na základe druhu súdneho poplatku a hodnoty sporu. Výstupom kalkulačky súdneho poplatku je suma súdneho poplatku.

Výber poplatku

Z ponuky vyberte druh súdneho poplatku pre jeho nasledovný výpočet.

Hodnota sporu

Zadajte sumu pre výpočet súdneho poplatku.

Poplatky vyberané v civilnom procese a správnom súdnom procese

Ide o súdne poplatky za jednotlivé úkony alebo konanie súdov, ak sa vykonávajú na návrh uvedené v sadzobníku súdnych poplatkov a poplatku za výpis z registra trestov, ktorý tvorí prílohu zákona č. 71/1992 Zb..

Na výpočet úroku z omeškania slúži kalkulačka na výpočet úroku z omeškania. Kalkulačka pracuje na základe dátumu splatnosti, dátumu úhrady, výške istiny a typu úroku. Výstupom kalkulačky sú zobrazenia jednotlivých súm rozčlenených podľa toho do akej sadzby zákonných úrokov z omeškania patria. Zobrazuje však aj celkový počet dní a celkovú sumu.

Dátum splatnosti

Zvoľte dátum splatnosti Vašej pohľadávky.

Dátum úhrady

Zvoľte dátum úhrady Vašej pohľadávky.

Istina

Zadajte výšku istiny

Druh úroku

Z ponuky vyberte druh právneho vzťahu pre výpočet úroku z omeškania.

Typ úroku

Z ponuky vyberte typ pre výpočet úroku z omeškania.

Výpočet

Po zadaní všetkých povinných polí stačí kliknúť na tlačidlo prepočítať a kalkulačka by mala zobraziť výstupné dáta v časti Výsledok.

Tabuľka s výsledkami nám zobrazí jednotlivé sumy rozčlenené podľa toho, do akej sadzby zákonných úrokov z omeškania patria. Zobrazuje však aj celkový počet dní a celkovú sumu.

Uloženie výsledku

Výstupné dáta teda výsledok kalkulačky možno uložiť a priradiť ku konkrétnemu klientovi a konkrétnej zložke. Návod ako uložiť výsledok z kalkulačky nájdete tu. 

Kalkulačka špecifikácie vykonanej práce určená na zápis paušálnej, podielovej ako aj hodinovej odmeny advokáta a hotových výdavkov pri konkrétnych klientoch s možnosťou ich následného výpočtu.

 

Na výpočet náhrady za stratu na čase slúži kalkulačka na výpočet náhrady za stratu na čase. Kalkulačka pracuje na základe dátumu, počtu hodín, počtu minút a hotových výdavkov. Výstupom kalkulačky je náhrada za stratu na čase, hotové výdavky, celková suma bez DPH a celková suma s DPH.

Deň / mesiac

Uveďte dátum vykonania úkonu právnej služby vykonávaného v mieste, ktoré nie je sídlom advokáta.

Rok

Uveďte rok vykonania úkonu právnej služby vykonávaného v mieste, ktoré nie je sídlom advokáta.

Počet hodín
Uveďte počet hodín vykonávania úkonu právnej služby vykonávaného v mieste, ktoré nie je sídlom advokáta.

Počet minúť

Uveďte počet minút vykonávania úkonu právnej služby vykonávaného v mieste, ktoré nie je sídlom advokáta.

Hotové výdavky

V zmysle § 15 vyhlášky č. 655/2004 Z. z. Vyhláška Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky o odmenách a náhradách advokátov za poskytovanie právnych služieb: „Advokát má popri nároku na odmenu aj nárok na náhradu hotových výdavkov účelne a preukázateľne vynaložených v súvislosti s poskytovaním právnych služieb, najmä na súdne poplatky a iné poplatky, cestovné a telekomunikačné výdavky a výdavky za znalecké posudky, preklady a odpisy.“

Výpočet

Po zadaní všetkých povinných polí stačí kliknúť na tlačidlo prepočítať a kalkulačka by mala zobraziť výstupné dáta v časti Výsledok. Výstupné dáta sú Celkový čas v minútach, Počet začatých polhodín, Náhrada za stratu na čase, Hotové výdavky, Spolu bez DPH, DPH, Spolu s DPH.

Uloženie výsledku

Výstupné dáta teda výsledok kalkulačky možno uložiť a priradiť ku konkrétnemu klientovi a konkrétnej zložke. Návod ako uložiť výsledok z kalkulačky nájdete tu. 

Na výpočet trov trestného konania slúži kalkulačka na výpočet trov trestného konania. Kalkulačka pracuje na základe dátumu, kategórie trestného činu a výberu úkonu. Výstupom kalkulačky je režijný paušál, celková suma za úkony, DPH a Celková suma s DPH.

Deň / Mesiac

Uveďte dátum (deň a mesiac) vykonania úkonu právnej služby v občianskom konaní.

Rok

Uveďte rok vykonania úkonu právnej služby v občianskom konaní. Zadanie roku je dôležité pre výpočet tzv. režijného paušálu podľa § 16 ods. 3 vyhlášky 655/2004 Z. z. , ktorý sa každoročne mení (1/100 výpočtového základu na daný rok).

Kategória trestných činov

Pre výpočet tarifnej odmeny advokáta za zastupovanie klienta v trestnom konaní za jeden úkon právnej služby vyberte z uvedených trestných činov.

Výber úkonu

Zvoľte úkon právnej služby v trestnom konaní pre výpočet základnej sadzby tarifnej odmeny za jeden úkon právnej služby.

Výpočet

Po zadaní všetkých povinných polí stačí kliknúť na tlačidlo prepočítať a kalkulačka by mala zobraziť výstupné dáta v časti Výsledok. Výstupné dáta sú režijný paušál, celková suma za úkony, DPH a Celková suma s DPH.

Uloženie výsledku

Výstupné dáta teda výsledok kalkulačky možno uložiť a priradiť ku konkrétnemu klientovi a konkrétnej zložke. Návod ako uložiť výsledok z kalkulačky nájdete tu. 

 

Na výpočet trov občianskeho konania slúži kalkulačka na výpočet trov občianskeho konania. Kalkulačka pracuje na základe dátumu, úkonu právnej služby a hodnoty spotu. Výstupom kalkulačky je režijný paušál, celková suma za úkony, DPH a Celková suma s DPH.

Deň / Mesiac

Uveďte dátum (deň a mesiac) vykonania úkonu právnej služby v občianskom konaní.

Rok

Uveďte rok vykonania úkonu právnej služby v občianskom konaní. Zadanie roku je dôležité pre výpočet tzv. režijného paušálu podľa § 16 ods. 3 vyhlášky 655/2004 Z. z. , ktorý sa každoročne mení (1/100 výpočtového základu na daný rok).

Výber úkonu

Zvoľte úkon právnej služby v občianskom konaní pre výpočet základnej sadzby tarifnej odmeny za jeden úkon právnej služby.

Výpočet

Po zadaný všetkých povinných polí stačí kliknúť na tlačidlo prepočítať a kalkulačka by mala zobraziť výstupné dáta v časti Výsledok. Výstupné dáta sú režijný paušál, celková suma za úkony, DPH a Celková suma s DPH.

Uloženie výsledku

Výstupné dáta teda výsledok kalkulačky možno uložiť a priradiť ku konkrétnemu klientovi a konkrétnej zložke. Návod ako uložiť výsledok z kalkulačky nájdete tu. 

 

Na výpočet cestovných náhrad slúži kalkulačka na výpočet cestovných náhrad. Kalkulačka obsahuje celkom 5 polí, ktoré treba pre správny výpočet vyplniť.

Druh vozidla

Zvoľte druh vozidla, ktoré má byť/bolo použité pri pracovnej ceste.

Dátum

Zadajte dátum uskutočnenia pracovnej cesty.

Spotreba

Uveďte priemernú spotrebu Vášho vozidla, ktoré bolo použité pri pracovnej ceste. Spotreba sa určuje na základe údajov uvedených v technickom preukaze vozidla použitého pri pracovnej ceste.

Cena pohonnej hmoty

Uveďte cenu pohonnej hmoty za jeden liter v eurách. Cena pohonnej hmoty sa preukazuje dokladom o kúpe alebo cenou definovanou Štatistickým úradom.

Počet najazdených km

Zadajte počet kilometrov, ktoré ste celkovo prešli počas Vašej pracovnej cesty.

Výpočet

Po zadaný všetkých povinných polí stačí kliknúť na tlačidlo prepočítať a kalkulačka by mala zobraziť výstupné dáta v časti Výsledok. Výstupné dáta sú Náhrada za prejazdené kilometre, Náhrada pohonných hmôt, Spolu cestovné náhrady bez DPH, DPH, Spolu cestovné náhrady s DPH.

Uloženie výsledku

Výstupné dáta teda výsledok kalkulačky možno uložiť a priradiť ku konkrétnemu klientovi a konkrétnej zložke. Návod ako uložiť výsledok z kalkulačky nájdete tu. 

Správa klientov

Existujúcich klientov možno jednoducho zmazať. Učiniť tak môžete po prihlásení do svojho užívateľského profilu.

Pri prihlásení do svojho užívateľského profilu treba kliknúť na ikonu užívateľského profiluIkona užívatelského profilu: vo vrchnej časti stránky. Následne sa vysunie bočné užívateľské menu. V užívateľskom menu treba kliknúť na položku Moji klienti.

Teraz by ste mali vidieť svojich všetkých pridaných klientov. V každom riadku teda pri každom klientovi je tlačidlo Zmazať klienta (červené tlačidlo s ikonou koša)Zmazať klienta: . Po kliknutí na tlačidlo bude konkrétny klient zmazaný.

Systém Pre-pravnika.sk obsahuje funkciu na kategorizáciu dát a ich priraďovanie ku klientom. Každý užívateľ tak má vo svojom profile možnosť pridávať svojich klientov. K pridaným klientom následne možno priraďovať vykonané úkony. Systém taktiež disponuje štatistikami, ktoré vám dávajú prehľad o tom, akú sumu vám klient dlží, koľko bolo pre klienta vykonaných úkonov.

Pridanie klienta cez užívateľské menu

Pri prihlásení do svojho užívateľského profilu treba kliknúť na ikonu užívateľského profiluIkona užívateľského profilu: vo vrchnej časti stránky. Následne sa vysunie bočné užívateľské menu. V užívateľskom menu treba kliknúť na položku Pridať klienta.

Následne sa zobrazí formulár na pridávanie užívateľov. Prvé pole formulára (NÁZOV SPOLOČNOSTI / MENO) funguje ako našepkávač. Pri zadaní určitej frázy sa zobrazia zhody s názvami firiem so slovenskej databázy spoločností. Po výbere konkrétnej spoločnosti sa automaticky vyplnia polia ulica, číslo, PSČ, mesto a IČO.

Ostatné polia je potrebné vyplniť manuálne. Po zadaní všetkých potrebných údajov je potrebné kliknúť na tlačidlo Pridať klienta.

Pridanie klienta v kalkulačke

Klienta možno pridať aj pri samotnej kalkulačke, konkrétne pri ukladaní výsledkov kalkulačky. Po kliknutí na tlačidlo prepočítaťtlačidlo prepočítať: sa zobrazí tabuľka s výsledkami. Pod tabuľkou sa nachádza tlačidlo Uložiť výsledok. Po kliknutí na tlačidlo Uložiť výsledok sa zobrazí tabuľka, ktorá slúži na ukladanie výsledkov.

Pokiaľ chceme pridať nového klienta je potrebné kliknúť na ikonu pridať nového klientatlačidlo pridať klienta: . Následne sa zobrazí formulár na pridávanie nových klientov. Prvé pole formulára (NÁZOV SPOLOČNOSTI / MENO) funguje ako našepkávač. Pri zadaní určitej frázy sa zobrazia zhody s názvami firiem so slovenskej databázy spoločností. Po výbere konkrétnej spoločnosti sa automaticky vyplnia polia ulica, číslo, PSČ, mesto a IČO.